Jak si uspořádat emailovou schránku
Pokud chcete mít v životě klid a necítit se neustále ve stresu, je třeba mít v pořádku jak domov a skutečný život, tak i ten internetový. Každý také potřebujeme emailovou schránku, abychom si mohli vyřídit všechno potřebné, kolikrát přes něj často lidé pracují. A i emailovou schránku je třeba uchovávat v pořádku uklizenou a roztříděnou, abyste vždy vše našli a nevládl v ní chaos. I to totiž dokáže ovládnout váš život ve velké míře.
Nejprve je třeba se zbavit všeho spamu. Ten promažte. Můžete se podívat také do samotného spamu, jestli vám do něj nepřišly nějaké důležité emaily. Snažte se soustředit jen na to, a teprve až budete mít ve schránce jen to důležité, tak se soustřeďte na zbytek. Neuchovávejte si poštu, kterou opravdu nepotřebujete. Myslíte si, že vás daný odkaz na článek bude zajímat, ale ve skutečnosti vám zmizí v seznamu dalších nevyžádaných i vyžádaných zpráv.
Dále se můžeme přesunout na samotné třídění. Na portálu Gmail existují štítky, které můžete dělit, třídit a různě upravovat. Využívejte je, pojmenujte si je, jak potřebujete, a nezapomeňte na ně. Je to něco jako zakládat si dokumenty do šanonů. Takto si jednotlivě vytvořte nejprve nejdůležitější štítky, a pak teprve do nich zakládejte podtémata. Raději mít více podtémat, než poté v jednom obecném hledat něco konkrétního.
Samozřejmě vám tato činnost a celý „úklid“ zabere dost času. Ale je to jen na poprvé. Později si stačí navyknout na to, že při prohlížení zprávu buď hned promažete, nebo hned založíte. A nikdy s tím již nebudete mít problém. Je však pravda, že si ze začátku vyčleňte klidně i tři hodiny, abyste vše opravdu pečlivě probrali a ne pouze rychle proběhli. Poté takový úklid nemá cenu a vrátíte se zpátky do systému bez řádu.
Nejvíce se tyto typy hodí lidem, kteří pracují přes internet, nebo mají více emailů rozdělených dle místa, např. soukromé, školní, pracovní. Mít jednu zaštítkovanou schránku vám nejen zabere méně času, ale rychleji si projdete každou upomínku.