Jak na povinné ručení?
Konkurence na poli pojišťovnictví je velká. Pojišťovny se předbíhají mezi sebou v nabídce nejrůznějších benefitů a prémií, aby nalákala co nejvíce klientů na svou stranu. Dlouhá historie a věhlasné jméno nejsou dostačujícím faktorem. Dravost malých pojišťoven k přebrání co nejvíce zákazníků vsází hlavně na nízké ceny. Doplňující služby už však nebývají tolik lákavé, proto velké společnosti sází na tuto díru na trhu a nabízí lidem atraktivnost svého pojištění právě díky prémiovým podmínkám.
Sám nebo přes poradce?
Díky společnostem, provozující webové stránky srovnávající nabídky z několika až desítek pojišťovatelů, ušetříte čas hledáním nejlepší nabídky z pojišťoven ve vašem okolí. Stačí si sednout k počítači, zadat údaje o vašem automobilu, či jiném dopravním prostředku a jedním klikem vám během několika vteřin vyskočí list pro vás nejvhodnějších nabídek povinného ručení. Vyberete si to, které vám vyhovuje a po zadání svých osobních kontaktů se vám společnost během několika hodin ozve. Vyřídí za vás veškeré formality, smlouva pošle kurýrem k podepsání a pak už jen čekáte na svou zelenou kartu.
Pokud máte vlastního finančního poradce, můžete oslovit přímo ho nebo ji. Pokud už jste přes něj dříve povinné ručení sjednali, tak se vám pokusí najít výhodnější povinné ručení, dle vaší současné situace. Pokud budete přes něj sjednávat pojištění, stačí mu poslat mailem kopii vašeho velkého technického průkazu a zbytek už zařídí za vás. Vy si jen budete muset vybrat, nabídne-li vám více produktů, a podepsat smlouvu.
Běžně mívají tito poradci od různých pojišťoven v jiné období akční nabídky se slevami na pojistném, s výhodnějšími podmínky. Mohou vám tedy v pravou chvíli nabídnout mnohem výhodnější pojištění než zmiňované společnosti provozující srovnávací web. Také důvěryhodnost k poradci bude zřejmě větší než od zprostředkovatele, který sídlí třeba až na druhé straně republiky.
Letos dochází ke zdražení povinného ručení. Dle různých vyjádření pojišťoven, se bude jednat převážně o rizikové řidiče, přesto se můžeme doslechnout, že zdražení zaznamenávají i řidiči s dlouhou historií bez nehod. Oproti tomu by se měli více snažit svým zákazníkům s beznehodovostí zavděčit a udržet si je, neboť to jsou právě oni, díky nimž mají pojišťovny na vyplácení pojistných událostí.